search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Sachunterrichtsplanung als Planung des Lernprozesses der Schülerinnen und Schüler
Author GND-ID ORCID
SourceTänzer, Sandra [Hrsg.]; Lauterbach, Roland [Hrsg.]: Sachunterricht begründet planen. Bedingungen, Entscheidungen, Modelle. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2010, S. 179-202
Document  (463 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Sachunterricht; Unterrichtsplanung; Primarbereich; Lernprozess; Schüler; Lernplanung; Kooperativer Unterricht; Didaktische Analyse; Deutschland
sub-disciplineTeaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Educational Psychology
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-1730-1; 978-3-7815-5015-5; 9783781517301; 9783781550155
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
additional URLsDOI: 10.35468/5015-Kap5-2
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication27.10.2020
CitationGiest, Hartmut: Sachunterrichtsplanung als Planung des Lernprozesses der Schülerinnen und Schüler - In: Tänzer, Sandra [Hrsg.]; Lauterbach, Roland [Hrsg.]: Sachunterricht begründet planen. Bedingungen, Entscheidungen, Modelle. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2010, S. 179-202 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209297 - DOI: 10.25656/01:20929
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)