search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die Evokids-Boxen im Praxistest. Ein didaktisch-methodisches Konzept für einen inklusiven Unterricht
Authors
SourceAamotsbakken, Bente [Hrsg.]; Matthes, Eva [Hrsg.]; Schütze, Sylvia [Hrsg.]: Heterogenität und Bildungsmedien. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2017, S. 252-265. - (Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung)
Document  (1.002 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2192-6; 9783781521926
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):In 2015, the 2nd Evokids Congress was held in Gießen. The meeting adopted a resolution for a stronger consideration of evolutionary biology in the German education policy. The collaboration between Biology teachers, evolutionary biologists, philosophers, and educators resulted in teaching material for lessons about evolution in primary schools (cp. Graf/Schmidt-Salomon 2016). From a current perspective, a possible expansion of the material to an inclusive education setting is explained, which allows a capacity to deal with heterogeneous target groups. This approach is based on the differentiation matrices by Sasse and Schulzeck (2013). (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication26.11.2020
CitationPorges, Karl; Porges, Alexandra: Die Evokids-Boxen im Praxistest. Ein didaktisch-methodisches Konzept für einen inklusiven Unterricht - In: Aamotsbakken, Bente [Hrsg.]; Matthes, Eva [Hrsg.]; Schütze, Sylvia [Hrsg.]: Heterogenität und Bildungsmedien. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2017, S. 252-265. - (Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210827 - DOI: 10.25656/01:21082
export files

share content at social platforms