search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Die Evokids-Boxen im Praxistest. Ein didaktisch-methodisches Konzept für einen inklusiven Unterricht
Authors GND-ID ORCID;
SourceAamotsbakken, Bente [Hrsg.]; Matthes, Eva [Hrsg.]; Schütze, Sylvia [Hrsg.]: Heterogenität und Bildungsmedien. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2017, S. 252-265. - (Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Unterrichtsmedien; Inklusion; Evolutionsbiologie; Lehrmittel; Heterogenität; Differenzierender Unterricht; Integrierender Unterricht; Primarbereich; Integrative Schule; Evolution; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Deutschland
sub-disciplineSpecial Education
Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2192-6
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):In 2015, the 2nd Evokids Congress was held in Gießen. The meeting adopted a resolution for a stronger consideration of evolutionary biology in the German education policy. The collaboration between Biology teachers, evolutionary biologists, philosophers, and educators resulted in teaching material for lessons about evolution in primary schools (cp. Graf/Schmidt-Salomon 2016). From a current perspective, a possible expansion of the material to an inclusive education setting is explained, which allows a capacity to deal with heterogeneous target groups. This approach is based on the differentiation matrices by Sasse and Schulzeck (2013). (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication26.11.2020
Suggested CitationPorges, Karl; Porges, Alexandra: Die Evokids-Boxen im Praxistest. Ein didaktisch-methodisches Konzept für einen inklusiven Unterricht - In: Aamotsbakken, Bente [Hrsg.]; Matthes, Eva [Hrsg.]; Schütze, Sylvia [Hrsg.]: Heterogenität und Bildungsmedien. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2017, S. 252-265. - (Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210827
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)