search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Buribunkologie oder: Zur Bearbeitung von Bildungskrisen
Author GND-ID
SourcePädagogische Korrespondenz (2018) 57, S. 101-113 ZDB
Document  (693 KB) (formally revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungssystem; Bildungskrise; Diskurs; USA; Europa; Deutschland-BRD; Bildungsgeschichte
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389; 09336389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
RemarkBilder wurden geschwärzt
Abstract (German):Der Autor geht der Frage nach Bildungskrisen. Dabei wendet er sich Begriff, Konzept und Ereignis der Bildungskrise zu und analysiert diese Elemente anhand deutschsprachiger und US-amerikanischer Bildungskrisendiskurse. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.12.2020
CitationHemetsberger, Bernhard: Buribunkologie oder: Zur Bearbeitung von Bildungskrisen - In: Pädagogische Korrespondenz (2018) 57, S. 101-113 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-211039 - DOI: 10.25656/01:21103
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)