search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Victoria L. Barth: Professionelle Wahrnehmung von Störungen im Unterricht. Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (340 S.) [Rezension]
Author GND-ID ORCID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 2 ZDB
Document  (213 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Fallanalyse; Unterricht; Unterrichtsstörung; Wahrnehmung; Videoaufzeichnung; Lehrer; Kompetenz; Professionalität; Lehramtsstudent; Empirische Untersuchung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Victoria L. Barth: Professionelle Wahrnehmung von Störungen im Unterricht. Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (340 S.; ISBN 978-3-658-16370-9; 49,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication17.02.2021
CitationSchneider, Jürgen: Victoria L. Barth: Professionelle Wahrnehmung von Störungen im Unterricht. Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (340 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214680 - DOI: 10.25656/01:21468
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)