search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Und die Kinderkonferenz, die haben wir abgeschafft". Möglichkeiten kindlicher Beteiligung im Zusammenspiel von Handlungsstrategien der Erwachsenen und Kinderperspektiven in einer partizipativ arbeitenden Grundschule
Parallel title"And then we abolished our children's conference". Opportunities for participation in interaction between adults' action strategies and children's perspectives in a primary school with a participation concept
Author
SourceDie Deutsche Schule 112 (2020) 2, S. 229-244 ZDB
Document  (312 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In einer partizipativ arbeitenden Grundschule wurde in Beobachtungen und Interviews explorativ untersucht, welche Strategien Erwachsene zur Umsetzung von Partizipation nutzen und welche Perspektiven Kinder auf ihre Beteiligungsmöglichkeiten haben. Die Ergebnisse der Einzelfallstudie zeigen, dass teilweise ein hoher Grad an Mitbestimmung erreicht wird. Parallel entstehen neue Hierarchien und Einschränkungen von Handlungsspielräumen, die kritisch diskutiert werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In a primary school with a participation concept, observations and interviews explored, which strategies adults use to implement participation and which perspectives children have on their participation opportunities. The results show that sometimes a high degree of participation is achieved. At the same time, new hierarchies and restrictions of scope for action arise, which are critically discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.03.2021
CitationHöke, Julia: "Und die Kinderkonferenz, die haben wir abgeschafft". Möglichkeiten kindlicher Beteiligung im Zusammenspiel von Handlungsstrategien der Erwachsenen und Kinderperspektiven in einer partizipativ arbeitenden Grundschule - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 2, S. 229-244 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217084 - DOI: 10.25656/01:21708; 10.31244/dds.2020.02.09
export files

share content at social platforms