search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Planungsmodell für Lehrkräftefortbildungen mit fachdidaktischen Inhalten
Parallel titlePlanning model for in-service teacher training with subject-specific contents
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 3, S. 421-433 ZDB
Document  (875 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Planung von Fort- und Weiterbildungen für Lehrerinnen und Lehrer ist eine der zentralen Aufgaben und damit ein wesentlicher Teil der professionellen Kompetenz von Lehrkräftefortbildnerinnen und Lehrkräftefortbildnern. Der vorliegende Beitrag leitet aus erfolgreichen Fortbildungen im Fach «Mathematik» eine allgemeine, vierstufige Fortbildungsstruktur ab und zeigt auf, welche Planungstätigkeiten entlang dieser Stufen zur Erreichung der Fortbildungsziele empfehlenswert sind. Dadurch leistet er einen Beitrag zum Professional Development von Lehrkräftefortbildnerinnen und Lehrkräftefortbildnern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The planning of in-service training courses and continuing-education programmes is one of the central tasks and therefore an essential part of the professional competence of teacher trainers. The article derives a general, four-level structure from successful concepts of in-service training in mathematics and explains, in accordance with these four levels, what planning activities are helpful in achieving the goals of continuing education. This structure and the corresponding model contribute to the professional development of teacher trainers.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.06.2021
CitationJaschke, Tobias: Planungsmodell für Lehrkräftefortbildungen mit fachdidaktischen Inhalten - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 3, S. 421-433 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217708 - DOI: 10.25656/01:21770
export files

share content at social platforms