details
| Title | 
Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung  | 
|---|---|
| Author | 
Treml, Alfred K.  | 
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) | 
| Document | full text (1.268 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Pädagogik; Wissen; Erziehungswissenschaft; Erziehungsphilosophie; Erziehungspraxis; Erziehung; Begriff; Definition; Selbstverständnis; Theorie; Notwendigkeit; Kontingenz; Widerspruch; Paradox; Fiktion; Autopoiese; Kausalität | 
| sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education  | 
| Document type | Article (from a serial) | 
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 1991 | 
| review status | Peer-Reviewed | 
| is part of: | Pädagogisches Wissen | 
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) | 
| Date of publication | 12.04.2021 | 
| Citation | Treml, Alfred K.: Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218827 - DOI: 10.25656/01:21882 |