details
| Title |
Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung |
|---|---|
| Author |
Treml, Alfred K. |
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
| Document | full text (1.268 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Pädagogik; Wissen; Erziehungswissenschaft; Erziehungsphilosophie; Erziehungspraxis; Erziehung; Begriff; Definition; Selbstverständnis; Theorie; Notwendigkeit; Kontingenz; Widerspruch; Paradox; Fiktion; Autopoiese; Kausalität |
| sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
| Language | German |
| Year of creation | 1991 |
| review status | Peer-Reviewed |
| is part of: | Pädagogisches Wissen |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 12.04.2021 |
| Citation | Treml, Alfred K.: Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218827 - DOI: 10.25656/01:21882 |