details
| Title |
Über die notorische Ernsthaftigkeit des pädagogischen Wissens. Erörtert an drei Schulbankinschriften und zwei Lehrgesprächen |
|---|---|
| Author |
Rumpf, Horst |
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 377-389. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
| Document | full text (1.194 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissen; Praxis; Theorie; Schule; Schulklasse; Schüler; Schulbank; Pädagoge; Lehrer; Unterricht; Unterrichtsgespräch; Aufmerksamkeit; Lachen; Witz; Text; Inschrift; Interpretation |
| sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
| Language | German |
| Year of creation | 1991 |
| review status | Peer-Reviewed |
| is part of: | Pädagogisches Wissen |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 12.04.2021 |
| Citation | Rumpf, Horst: Über die notorische Ernsthaftigkeit des pädagogischen Wissens. Erörtert an drei Schulbankinschriften und zwei Lehrgesprächen - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 377-389. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218843 - DOI: 10.25656/01:21884 |