search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Arbeit an Schnittstellen für den Transfer aus schulischen Forschungs- und Entwicklungsprojekten in das Regelsystem. Ein Praxisbericht aus dem Projekt Ganz In
Parallel titleWorking at intersections concerning transfers from projects of research and development in education to regular schools. A practical report from the project Ganz In
Author
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 63-73 ZDB
Document  (200 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In dem Beitrag geht es um die praktische Arbeit an Übergängen zwischen Wissenschaft, Administration und Schule im Rahmen des Forschungs- und Entwicklungsprojektes Ganz In. Bilanziert wird anhand eines konkreten Produkts und seines Transfers der Ertrag, den Schulen im Regelsystem davon haben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper deals with the practical work at interfaces between science, administration and school within the research and development project Ganz In. On the basis of an exemplary product and its transfer, the article discusses the benefits that emerged for schools within the regular schooling system. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.04.2021
CitationHennen, Wendel: Arbeit an Schnittstellen für den Transfer aus schulischen Forschungs- und Entwicklungsprojekten in das Regelsystem. Ein Praxisbericht aus dem Projekt Ganz In - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 63-73 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220752 - DOI: 10.25656/01:22075; 10.31244/dds.2021.01.06
export files

share content at social platforms