search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Hauswirtschaftliche (Berufs-)Bildung braucht Orientierung am nachhaltigen Mindset
Parallel titleHome economics (vocational) education needs orientation towards sustainable mindsets
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 107-119 ZDB
Document  (2.823 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit dem ProfESus-Konzept ist es gelungen, aktuelle pädagogische Ansätze mit den Forderungen der Nachhaltigkeitsbildung zu verknüpfen und Unterrichtskonzepte erfolgreich zu implementieren. Lehrkräfte der hauswirtschaftlichen Berufsbildung erhalten konkrete Hinweise für die innovative Gestaltung von Unterricht. Damit können diese einen wesentlichen Beitrag für die Zukunftsfähigkeit der Hauswirtschaft leisten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):With the ProfESus concept, it has been possible to link current pedagogical approaches with the demands of sustainability education and to successfully implement teaching concepts. Teachers of home economics vocational training receive concrete tips for the innovative design of teaching. In this way, they can make a significant contribution to the future viability of home economics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.05.2021
CitationMichenthaler, Johanna; Laufenberg-Beermann, Anne von: Hauswirtschaftliche (Berufs-)Bildung braucht Orientierung am nachhaltigen Mindset - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 107-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221312 - DOI: 10.25656/01:22131; 10.3224/hibifo.v8i2.08
export files

share content at social platforms