search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Symposion 6. Wertorientierung der Erziehungswissenschaft. Geisteswissenschaft versus Empirie
Authors GND-ID; GND-ID
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 225-244. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Erziehungswissenschaftler; Wert; Wertorientierung; Geisteswissenschaften; Philosophie; Empirismus; Pädagogische Forschung; Forschungsprozess; Institution; Terminologie; Methodologie; Gegenstand; Programm; Ethik; Ethische Erziehung; Moral; Moralische Entwicklung; Stufenmodell; Resilienz; Jugendlicher; Einstellung <Psy>; Materialismus; Dilthey, Wilhelm
sub-disciplineGeneral Educational Science
Philosophy of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41129-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication10.06.2021
Suggested CitationHeid, Helmut; Krapp, Andreas: Symposion 6. Wertorientierung der Erziehungswissenschaft. Geisteswissenschaft versus Empirie - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 225-244. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-223493
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)