search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Long-term issues in secondary school teacher training in Italy (1862-2015)
Author GND-ID ORCID
SourceCasale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 51-63. - (Historische Bildungsforschung)
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Lehrerbildung; Historische Bildungsforschung; Sekundarbereich; Bildungsgeschichte; Professionalisierung; Lehrer; Geschichte ; Lehrerhandbuch; Sekundarschule; Lehrerausbildung; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Italien
sub-disciplineHistory of Education
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2464-4; 978-3-7815-5877-9
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag rekonstruiert in groben Zügen die Geschichte der Lehrerbildung für die Sekundarstufe in Italien von 1862 bis 2015. (DIPF/Orig.)
is part of:Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'
additional URLsDOI: 10.35468/5877-04
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication15.07.2021
CitationMorandi, Matteo: Long-term issues in secondary school teacher training in Italy (1862-2015) - In: Casale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 51-63. - (Historische Bildungsforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225776 - DOI: 10.25656/01:22577
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)