search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Long-term issues in secondary school teacher training in Italy (1862-2015)
Author
SourceCasale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 51-63. - (Historische Bildungsforschung)
Document  (1.021 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2464-4; 978-3-7815-5877-9; 9783781524644; 9783781558779
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag rekonstruiert in groben Zügen die Geschichte der Lehrerbildung für die Sekundarstufe in Italien von 1862 bis 2015. (DIPF/Orig.)
is part of:Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication15.07.2021
CitationMorandi, Matteo: Long-term issues in secondary school teacher training in Italy (1862-2015) - In: Casale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 51-63. - (Historische Bildungsforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225776 - DOI: 10.25656/01:22577; 10.35468/5877-04
export files

share content at social platforms