details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225827
DOI: 10.25656/01:22582; 10.35468/5877-09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225827
DOI: 10.25656/01:22582; 10.35468/5877-09
Title |
Training secondary-school teachers and the position of the minor. Reflections from a juridical-constitutional perspective |
---|---|
Author | Matucci, Giuditta |
Source | Casale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 130-137. - (Historische Bildungsforschung) |
Document | full text (999 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Reform; Gesetzgebung; Recht; Sekundarschule; Schulsystem; Verfassung; Italien |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-2464-4; 978-3-7815-5877-9; 9783781524644; 9783781558779 |
Language | English |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | The aim of this paper is to provide an overview of the needs of secondary schools from a juridical-constitutional perspective. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Die Autorin prüft die integrative Dimension der Schule und die Reformen der Lehrerausbildung für die Sekundarstufe im Lichte des Grundgesetzes. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture' |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 15.07.2021 |
Citation | Matucci, Giuditta: Training secondary-school teachers and the position of the minor. Reflections from a juridical-constitutional perspective - In: Casale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 130-137. - (Historische Bildungsforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225827 - DOI: 10.25656/01:22582; 10.35468/5877-09 |