search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Training secondary-school teachers and the position of the minor. Reflections from a juridical-constitutional perspective
Author
SourceCasale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 130-137. - (Historische Bildungsforschung)
Document  (999 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2464-4; 978-3-7815-5877-9; 9783781524644; 9783781558779
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The aim of this paper is to provide an overview of the needs of secondary schools from a juridical-constitutional perspective. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die Autorin prüft die integrative Dimension der Schule und die Reformen der Lehrerausbildung für die Sekundarstufe im Lichte des Grundgesetzes. (DIPF/Orig.)
is part of:Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication15.07.2021
CitationMatucci, Giuditta: Training secondary-school teachers and the position of the minor. Reflections from a juridical-constitutional perspective - In: Casale, Rita [Hrsg.]; Windheuser, Jeannette [Hrsg.]; Ferrari, Monica [Hrsg.]; Morandi, Matteo [Hrsg.]: Kulturen der Lehrerbildung in der Sekundarstufe in Italien und Deutschland. Nationale Formate und 'cross culture'. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 130-137. - (Historische Bildungsforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225827 - DOI: 10.25656/01:22582; 10.35468/5877-09
export files

share content at social platforms