search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Bildung als Dispositiv des Friedens
Author GND-ID
SourceHeid, Helmut [Hrsg.]; Herrlitz, Hans-Georg [Hrsg.]: Allgemeinbildung. Beiträge zum 10. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 10. bis 12. März 1986 in der Universität Heidelberg. Weinheim ; Basel : Beltz 1987, S. 275-279. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 21)
Document  (485 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Bildungstheorie; Bildungsbegriff; Frieden; Pädagogik; Friedenspädagogik; Kernenergie; Atombombe; Theorie; Subjekt <Phil>; Geschichte <Histor>; Gewalt; Ökologie; Natur; Wissen; Macht; Politik; Wahrheit; Freiheit; Entfremdung; Kybernetik; Widerstand <Pol>
sub-disciplineGeneral Educational Science
Philosophy of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41121-9
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Allgemeinbildung. Beiträge zum 10. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 10. bis 12. März 1986 in der Universität Heidelberg
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication09.07.2021
CitationHeitkaemper, Peter: Bildung als Dispositiv des Friedens - In: Heid, Helmut [Hrsg.]; Herrlitz, Hans-Georg [Hrsg.]: Allgemeinbildung. Beiträge zum 10. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 10. bis 12. März 1986 in der Universität Heidelberg. Weinheim ; Basel : Beltz 1987, S. 275-279. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 21) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-226432 - DOI: 10.25656/01:22643
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)