search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Subjektsein im Literaturunterricht. Eine Auseinandersetzung mit einer fachdidaktischen Konvention
Author GND-ID
SourceDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 26 (2021) 50, S. 76-95 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Literaturunterricht; Deutschunterricht; Didaktik; Subjekt <Phil>; Schüler; Schülerin; Empfindung; Lernender; Emotion
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (journal)
ISSN1431-4355
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur Jahr: 2021
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.08.2021
CitationScherf, Daniel: Subjektsein im Literaturunterricht. Eine Auseinandersetzung mit einer fachdidaktischen Konvention - In: Didaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 26 (2021) 50, S. 76-95 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229571 - DOI: 10.25656/01:22957
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)