search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Zur Bestimmung der Formel: Pädagogik als "Theorie einer Praxis"
Author GND-ID
SourceBlankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 121-126. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15)
Document  (542 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Erziehung; Erziehungswissenschaft; Erziehungswirklichkeit; Theorie; Praxis; Theorie-Praxis-Beziehung; Theoriebildung; Reflexion <Phil>; Handlung; Erfahrung; Reduktion; Wissenschaft; Hermeneutik; Positivismus
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41115-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication18.08.2021
CitationKümmel, Friedrich: Zur Bestimmung der Formel: Pädagogik als "Theorie einer Praxis" - In: Blankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 121-126. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-231472 - DOI: 10.25656/01:23147
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)