search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Eigenproduktion von Erklärvideos in der Lehramtsausbildung der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft
Parallel titleIn-house production of explanatory videos in teacher training in the vocational field of nutrition and home economics
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 86-101 ZDB
Document  (3.364 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der gesellschaftliche Megatrend der Digitalisierung macht ein Umdenken eingefahrener und traditioneller Strukturen von Lehr-/Lernszenarien notwendig und unumgänglich. Erklärvideos sind zum festen Bestandteil der Lernkultur junger Menschen geworden und beeinflussen Rezipierende oftmals unbewusst. Die Relevanz der Eigenproduktion von Erklärvideos für das Berufsfeld und die berufliche Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft wird in diesem Beitrag aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The social megatrend of digitalization makes a rethinking of established and traditional structures of teaching/learning scenarios necessary and inevitable. Explanatory videos have become an integral part of the learning culture of young people and often unconsciously influence recipients. The relevance of the in-house production of explanatory videos for the occupational and the vocational field of nutrition and home economics is shown in this article. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.09.2021
CitationGitter, Markus: Eigenproduktion von Erklärvideos in der Lehramtsausbildung der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 86-101 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232353 - DOI: 10.25656/01:23235; 10.3224/hibifo.v8i3.07
export files

share content at social platforms