search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Die Sprache im Physikunterricht
Author GND-ID
SourceBollnow, Otto Friedrich [Hrsg.]: Sprache und Erziehung. Bericht über die Arbeitstagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 7. bis 10. April 1968 in Göttingen. Weinheim; Berlin; Basel : Beltz 1968, S. 125-142. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 7)
Document  (1.139 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Sprache; Unterrichtssprache; Muttersprache; Verstehen; Wissenschaft; Naturwissenschaften; Physik; Unterricht; Unterrichtsqualität; Fachsprache; Mathematik; Didaktik; Wertfreiheit; Schule; Schüler; Student; Lehrer; Pädagoge; Physiker; Forscher; Experiment; Beispiel
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Contributors (corporate)Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
Document typeArticle (from a serial)
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Sprache und Erziehung. Bericht über die Arbeitstagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 7. bis 10. April 1968 in Göttingen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication08.10.2021
CitationWagenschein, Martin: Die Sprache im Physikunterricht - In: Bollnow, Otto Friedrich [Hrsg.]: Sprache und Erziehung. Bericht über die Arbeitstagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 7. bis 10. April 1968 in Göttingen. Weinheim; Berlin; Basel : Beltz 1968, S. 125-142. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 7) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234307 - DOI: 10.25656/01:23430
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)