search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Immer in Kontakt bleiben" – Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg
Parallel title"Always keeping in touch" – parent participation at the Mosaikschule Marburg
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 331-335 ZDB
Document  (146 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Beitrag wird das Konzept der Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg, einer Förderschule mit dem Förderschwerpunkt geistige Entwicklung, vorgestellt. Die Schule legt seit langem großen Wert auf die Einbindung von Familien in die Gestaltung von Schule und Unterricht, um Schüler*innen individuell unterstützen zu können. In der Pandemie hat sich dieser Ansatz bewährt und konnte weiter ausgebaut werden. Im Folgenden werden wesentliche Elemente der Elternarbeit an der Mosaikschule vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article presents the parental engagement concept at the Mosaikschule Marburg, a special school for students with intellectual disabilities. To individually support students, the school places great emphasis on the involvement of families in the students’ learning and the organization of the school. This approach has proven successful during the ongoing pandemic and was therefore expanded further. Hereinafter, essential elements of parent participation at the Mosaikschule are presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.10.2021
CitationHartung, Nils; Geller, Susanne; Euker, Nils; Marx, Alexandra: "Immer in Kontakt bleiben" – Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 331-335 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234425 - DOI: 10.25656/01:23442; 10.31244/dds.2021.03.08
export files

share content at social platforms