details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234425
DOI: 10.25656/01:23442; 10.31244/dds.2021.03.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234425
DOI: 10.25656/01:23442; 10.31244/dds.2021.03.08
Original Title |
"Immer in Kontakt bleiben" – Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg |
---|---|
Parallel title | "Always keeping in touch" – parent participation at the Mosaikschule Marburg |
Authors | Hartung, Nils ; Geller, Susanne; Euker, Nils ; Marx, Alexandra |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 331-335 |
Document | full text (146 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Eltern; Schule; Kooperation; Elternarbeit; Eltern-Schule-Beziehung; Sonderschule; Förderschwerpunkt; Geistige Behinderung; Elternmitwirkung; Geistige Entwicklung; Pandemie; COVID-19; Marburg; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Beitrag wird das Konzept der Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg, einer Förderschule mit dem Förderschwerpunkt geistige Entwicklung, vorgestellt. Die Schule legt seit langem großen Wert auf die Einbindung von Familien in die Gestaltung von Schule und Unterricht, um Schüler*innen individuell unterstützen zu können. In der Pandemie hat sich dieser Ansatz bewährt und konnte weiter ausgebaut werden. Im Folgenden werden wesentliche Elemente der Elternarbeit an der Mosaikschule vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article presents the parental engagement concept at the Mosaikschule Marburg, a special school for students with intellectual disabilities. To individually support students, the school places great emphasis on the involvement of families in the students’ learning and the organization of the school. This approach has proven successful during the ongoing pandemic and was therefore expanded further. Hereinafter, essential elements of parent participation at the Mosaikschule are presented. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.10.2021 |
Citation | Hartung, Nils; Geller, Susanne; Euker, Nils; Marx, Alexandra: "Immer in Kontakt bleiben" – Elternarbeit an der Mosaikschule Marburg - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 331-335 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234425 - DOI: 10.25656/01:23442; 10.31244/dds.2021.03.08 |