search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Professionalisierung und Professionalität – Anmerkungen zur Bedeutung und Entwicklung von Lehrkompetenz
Parallel titleProfessionalization and professionalism – Notes on the importance and development of teaching competence
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 18-46 ZDB
Document  (3.444 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wissen, Verständnis, Fähigkeiten, Fertigkeiten und Einstellungen – das sind zweifellos notwendige Bausteine der Lehrkompetenz, um damit das Lernen fördern und dafür den Unterricht organisieren zu können. Aber ob, in welcher Form sowie in welchem Umfang und wie Lehrer dies theoretisch erwerben und praktisch zur Verfügung haben müssen, sind wesentliche Frage- und Problemstellungen einer fachdidaktischen Professionalisierung – als Angebot und auch als Sachzwang! (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Knowledge, comprehension, abilities, skills, and attitudes - these are undoubtedly necessary building blocks of teaching competence to promote learning and organize teaching for it. But whether, in what form and to what extent, and how teachers have to acquire this in theory and have it available in practice are essential questions and problems of subject-specific didactic professionalization – both as an offer and a constraint! (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationBrandl, Werner: Professionalisierung und Professionalität – Anmerkungen zur Bedeutung und Entwicklung von Lehrkompetenz - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 18-46 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236467 - DOI: 10.25656/01:23646; 10.3224/hibifo.v8i4.02
export files

share content at social platforms