search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
SchülerInnenfirma Repair Café – Kompetenzen entwickeln und anwenden
Parallel titleStudent company Repair Café – developing and applying competences
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 47-60 ZDB
Document  (3.431 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird ein Ausbildungsangebot der PHBern vorgestellt, welches den Anspruch verfolgt sowohl theoriegeleitete Inhalte als auch Handlungskompetenzen zu vermitteln. Professionalisierung könnte, so ist zu vermuten, bedeuten, vermeintliche Gegensätze zusammen zu bringen und Erfahrungen zu ermöglichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, a training offer of the University of Education Bern is presented, which pursues the claim to impart both theory-led contents and action competence. It is assumed that professionalization could bring supposed opposites together and make experiences possible. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationEichelberger, Elisabeth; Holliger, Susanna: SchülerInnenfirma Repair Café – Kompetenzen entwickeln und anwenden - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 47-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236470 - DOI: 10.25656/01:23647; 10.3224/hibifo.v8i4.03
export files

share content at social platforms