search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Biografische Selbstreflexion in der Lehramtsausbildung: Erarbeitung der eigenen Bildungsbiografie mittels der systemischen Methode des Lebensfluss-Modells
Parallel titleBiographical self-reflection in teacher training: development of one's own educational biography using the systemic method of the life-flow model
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 118-132 ZDB
Document  (964 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Biografiearbeit bietet die Möglichkeit, persönliche Erfahrungen systematisch zu betrachten und dadurch eigene Erfahrungs- und Entwicklungsprozesse für sich selbst und andere sichtbar zu machen. Der Artikel beschreibt die Planung, Durchführung und Auswertung eines Lehr-Lern-Projekts zur Erarbeitung von Bildungsbiografien Studierender im Rahmen der akademischen Lehramtsausbildung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Biographical work offers the opportunity to systematically look at personal experiences and thereby make one’s own processes of experience and development visible to oneself and others. The article describes the planning, implementation, and evaluation of a teaching-learning-project for the development of educational biographies of students within the framework of academic teacher training. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationMarkert, Jana: Biografische Selbstreflexion in der Lehramtsausbildung: Erarbeitung der eigenen Bildungsbiografie mittels der systemischen Methode des Lebensfluss-Modells - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 118-132 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236521 - DOI: 10.25656/01:23652; 10.3224/hibifo.v8i4.08
export files

share content at social platforms