details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239173
DOI: 10.25656/01:23917; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.414
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239173
DOI: 10.25656/01:23917; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.414
Original Title |
Identity and citizenship in Rwanda: analysis of history textbooks |
---|---|
Parallel title | Identität und Staatsbürgerschaft in Ruanda: Analyse von Geschichtsschulbüchern |
Author | Mutabazi, Eric |
Source | Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-13 |
Document | full text (276 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulbuch; Geschichtsunterricht; Schulbuchforschung; Methode; Einflussfaktor; Forscher; Identität; Staatsbürgerschaft; Ethnischer Konflikt; Methodologie; Ruanda |
sub-discipline | Empirical Educational Research Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | English |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | Since 1959, Rwanda has experienced interethnic wars and massacres, which reached a climax with the genocide committed against the Tutsi in 1994. In my previous research, I have tried to understand this phenomenon by analyzing the available books and textbooks on the history of Rwanda (Mutabazi, 2010, 2011a, 2011b, 2013 and 2020). The aim of this contribution is not to present the results of our previous studies, but to explain the methods used to produce research in a sensitive context such as after a genocide. This contribution also shows how much the identity of a researcher can influence his methodological choice of research. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Ruanda erlebte ab 1959 interethnische Kriege und Massaker, die ihren Höhepunkt mit dem Völkermord an den Tutsi 1994 erreichten. In unseren verschiedenen Studien haben wir versucht, dieses Phänomen zu verstehen, indem wir die Bücher und Schulbücher zur Geschichte Ruandas analysiert haben (Mutabazi, 2010, 2011a, 2011b, 2013, 2020). Ziel dieses Beitrags ist es nicht, die Ergebnisse unserer bisherigen Studien zu präsentieren, sondern die Methoden zu erklären, mit denen Forschung in einem sensiblen Kontext, wie dem nach einem Völkermord, betrieben wird. Dieser Beitrag zeigt auch, inwieweit die Identität eines Forschers seine methodische Forschungswahl beeinflussen kann. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2022 |
Citation | Mutabazi, Eric: Identity and citizenship in Rwanda: analysis of history textbooks - In: Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239173 - DOI: 10.25656/01:23917; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.414 |