details
Title |
Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Drechsel, Sarah |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4 ![]() |
Document | full text (209 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulpädagogik; Unterricht; Kontingenz; Begriff; Situation; Pädagogisches Handeln; Praxis; Praxeologie; Lehrer; Lehrerbildung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.; ISBN 978-3-7799-3784-5; 39,95 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2019 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.02.2022 |
Citation | Drechsel, Sarah: Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240189 - DOI: 10.25656/01:24018 |