details
| Title | 
Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.) [Rezension]  | 
|---|---|
| Author | Drechsel, Sarah | 
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4  | 
| Document | full text (209 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulpädagogik; Unterricht; Kontingenz; Begriff; Situation; Pädagogisches Handeln; Praxis; Praxeologie; Lehrer; Lehrerbildung | 
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy | 
| Document type | Article (journal) | 
| ISSN | 1613-0677; 16130677 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 2019 | 
| review status | Peer-Reviewed | 
| Abstract (German): | Rezension von: Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.; ISBN 978-3-7799-3784-5; 39,95 EUR). | 
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2019 | 
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Date of publication | 17.02.2022 | 
| Citation | Drechsel, Sarah: Katharina Rosenberger: Unterrichten: Handeln in kontingenten Situationen. Weinheim: Beltz Juventa 2018 (340 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240189 - DOI: 10.25656/01:24018 |