search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Malte Brinkmann/ Johannes Türstig/ Martin Weber-Spanknebel (Hrsg.): Leib - Leiblichkeit - Embodiment. Pädagogische Perspektiven auf eine Phänomenologie des Leibes. Wiesbaden: Springer VS 2019 (423 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 ZDB
Document  (234 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Phänomen; Phänomenologie; Leib; Leiblichkeit; Erziehungswissenschaft; Begriff; Entwicklung; Geschichte <Histor>; Hermeneutik; Kognitionswissenschaft; Lernen; Erziehung
sub-disciplinePhilosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Malte Brinkmann/ Johannes Türstig/ Martin Weber-Spanknebel (Hrsg.): Leib - Leiblichkeit - Embodiment. Pädagogische Perspektiven auf eine Phänomenologie des Leibes. Wiesbaden: Springer VS 2019 (423 S; ISBN 978-3-658-25516-9; 49,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication17.03.2023
CitationPfrang, Agnes: Malte Brinkmann/ Johannes Türstig/ Martin Weber-Spanknebel (Hrsg.): Leib - Leiblichkeit - Embodiment. Pädagogische Perspektiven auf eine Phänomenologie des Leibes. Wiesbaden: Springer VS 2019 (423 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240726 - DOI: 10.25656/01:24072
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)