details
Title |
Silvia-Iris Beutel / Hans Anand Pant: Lernen ohne Noten. Alternative Konzepte der Leistungsbeurteilung, Stuttgart: Kohlhammer 2020 (219 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Hemetsberger, Bernhard ![]() ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 ![]() |
Document | full text (207 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulleistung; Schüler; Unterricht; Lernen; Leistung; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Notengebung; Kritik; Alternative; Konzept |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Silvia-Iris Beutel / Hans Anand Pant: Lernen ohne Noten. Alternative Konzepte der Leistungsbeurteilung, Stuttgart: Kohlhammer 2020 (219 S.; ISBN 978-3-17-034270-5; 29,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.03.2023 |
Citation | Hemetsberger, Bernhard: Silvia-Iris Beutel / Hans Anand Pant: Lernen ohne Noten. Alternative Konzepte der Leistungsbeurteilung, Stuttgart: Kohlhammer 2020 (219 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240918 - DOI: 10.25656/01:24091 |