details
Title |
Stefanie Rinaldi: Menschenrechtsbildung an Gymnasien. Verständnisse, Chancen und Herausforderungen. Leverkusen: Barbara Budrich 2018 (332 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Hussak, Melanie |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 ![]() |
Document | full text (161 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Menschenrechte; Gymnasialbildung; Gymnasium; Menschenrechtserziehung; Weiterentwicklung; Unterricht; Lehrer; Einstellung <Psy>; Gruppendiskussion; Studie; Empirische Untersuchung; Schweiz |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Stefanie Rinaldi: Menschenrechtsbildung an Gymnasien. Verständnisse, Chancen und Herausforderungen. Leverkusen: Barbara Budrich 2018 (332 S.; ISBN 978-3-86388-787-2; 43,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.03.2023 |
Citation | Hussak, Melanie: Stefanie Rinaldi: Menschenrechtsbildung an Gymnasien. Verständnisse, Chancen und Herausforderungen. Leverkusen: Barbara Budrich 2018 (332 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-241032 - DOI: 10.25656/01:24103 |