details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242325
DOI: 10.25656/01:24232; 10.3224/hibifo.v9i1.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242325
DOI: 10.25656/01:24232; 10.3224/hibifo.v9i1.05
Original Title |
Maslows Bedürfnistheorie und ihre Bedeutung für die Fachdidaktik |
---|---|
Parallel title | Maslow's theory of needs and its significance for subject didactics |
Author | Methfessel, Barbara |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 69-86 |
Document | full text (453 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Bedürfnis; Konsum; Bedürfnisbefriedigung; Maslow, Abraham Harold; Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Fachdidaktik |
sub-discipline | Teaching Didactics Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Für die Bildung relevante Auszüge der Bedürfnistheorie von Maslow werden vorgestellt und in ihrer Bedeutung für die alltägliche Lebensführung und darauf bezogene Ernährungs- und Verbraucherbildung diskutiert. In diesem Beitrag wird diskutiert, dass eine Auseinandersetzung mit Bedürfnissen im Sinne von Maslow auch für die Fachdidaktik wichtige Impulse bieten kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Extracts from Maslow's theory of needs that are relevant to education are presented and discussed in their significance for the conduct of everyday life and related nutrition and consumer education. In this paper, it is discussed that an examination of Maslow’s concept of needs can also provide important impulses for subject didactics. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.03.2022 |
Citation | Methfessel, Barbara: Maslows Bedürfnistheorie und ihre Bedeutung für die Fachdidaktik - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 69-86 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242325 - DOI: 10.25656/01:24232; 10.3224/hibifo.v9i1.05 |