search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Maslows Bedürfnistheorie und ihre Bedeutung für die Fachdidaktik
Parallel titleMaslow's theory of needs and its significance for subject didactics
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 69-86 ZDB
Document  (453 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für die Bildung relevante Auszüge der Bedürfnistheorie von Maslow werden vorgestellt und in ihrer Bedeutung für die alltägliche Lebensführung und darauf bezogene Ernährungs- und Verbraucherbildung diskutiert. In diesem Beitrag wird diskutiert, dass eine Auseinandersetzung mit Bedürfnissen im Sinne von Maslow auch für die Fachdidaktik wichtige Impulse bieten kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Extracts from Maslow's theory of needs that are relevant to education are presented and discussed in their significance for the conduct of everyday life and related nutrition and consumer education. In this paper, it is discussed that an examination of Maslow’s concept of needs can also provide important impulses for subject didactics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.03.2022
CitationMethfessel, Barbara: Maslows Bedürfnistheorie und ihre Bedeutung für die Fachdidaktik - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 69-86 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242325 - DOI: 10.25656/01:24232; 10.3224/hibifo.v9i1.05
export files

share content at social platforms