details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242351
DOI: 10.25656/01:24235; 10.3224/hibifo.v9i1.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242351
DOI: 10.25656/01:24235; 10.3224/hibifo.v9i1.08
Original Title |
Ein Meer voller Fische. Nachhaltiges Handeln als Ziel in der Ernährungsbildung |
---|---|
Parallel title | A sea full of fish. Sustainable behaviour as a goal in nutrition education |
Authors | Haustein, Aline; Penning, Isabelle |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 137-152 |
Document | full text (291 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Ernährungserziehung; Nachhaltigkeit; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Fachdidaktik; Unterrichtsmethode; Planspiel |
sub-discipline | Vocational Education and Training Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Nachhaltiges Handeln ist ein bedeutsames Leitziel des 21. Jahrhunderts. Als Bildungsziel wird es in Deutschland meist als übergreifende Bildungsaufgabe definiert, die in die einzelnen Fachdisziplinen zu integrieren ist. Der Beitrag leistet dies für die Ernährungsbildung und konkretisiert die theoretische Konzeption mithilfe eines Planspiels als Beispiel für die didaktisch-methodische Umsetzung. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Sustainable behaviour is an important key objective of the 21st century. In Germany, it is usually defined as an overarching educational task that must be integrated into the individual disciplines. For nutrition education, the didactic-methodical implementation is illustrated exemplarily using a simulation game. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.03.2022 |
Citation | Haustein, Aline; Penning, Isabelle: Ein Meer voller Fische. Nachhaltiges Handeln als Ziel in der Ernährungsbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 137-152 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242351 - DOI: 10.25656/01:24235; 10.3224/hibifo.v9i1.08 |