search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ein Meer voller Fische. Nachhaltiges Handeln als Ziel in der Ernährungsbildung
Parallel titleA sea full of fish. Sustainable behaviour as a goal in nutrition education
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 137-152 ZDB
Document  (291 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Nachhaltiges Handeln ist ein bedeutsames Leitziel des 21. Jahrhunderts. Als Bildungsziel wird es in Deutschland meist als übergreifende Bildungsaufgabe definiert, die in die einzelnen Fachdisziplinen zu integrieren ist. Der Beitrag leistet dies für die Ernährungsbildung und konkretisiert die theoretische Konzeption mithilfe eines Planspiels als Beispiel für die didaktisch-methodische Umsetzung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Sustainable behaviour is an important key objective of the 21st century. In Germany, it is usually defined as an overarching educational task that must be integrated into the individual disciplines. For nutrition education, the didactic-methodical implementation is illustrated exemplarily using a simulation game. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.03.2022
CitationHaustein, Aline; Penning, Isabelle: Ein Meer voller Fische. Nachhaltiges Handeln als Ziel in der Ernährungsbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 1, S. 137-152 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242351 - DOI: 10.25656/01:24235; 10.3224/hibifo.v9i1.08
export files

share content at social platforms