search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule und Raum. Inklusion und Exklusion als Prozessdimensionen sozialer Differenzierung
Parallel titleSchool space in the field of inclusion and exclusion. Forming order through differentiation
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 22-33 ZDB
Document  (241 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag fokussiert zwei raumtheoretische Perspektiven: erstens die Betrachtung von Schule als Sozialraum innerhalb des umgebenden Sozialraums; zweitens die institutionelle und individuell-biografische Positionierung in Möglichkeitsräumen. Dabei kommen über die räumlichen Prozessdimensionen Inklusion und Exklusion Prozesse sozialer Differenzierung in den Blick. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper focuses on two perspectives of spatial theory: first, the view of school as a social space within the environmental social space; second, the institutional and individual-biographical positioning in spaces of possibility. In doing so, an understanding of inclusion and exclusion as process dimensions of social differentiation will be developed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.03.2022
CitationHummrich, Merle: Schule und Raum. Inklusion und Exklusion als Prozessdimensionen sozialer Differenzierung - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 22-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243200 - DOI: 10.25656/01:24320; 10.31244/dds.2022.01.03
export files

share content at social platforms