details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243200
DOI: 10.25656/01:24320; 10.31244/dds.2022.01.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243200
DOI: 10.25656/01:24320; 10.31244/dds.2022.01.03
Original Title |
Schule und Raum. Inklusion und Exklusion als Prozessdimensionen sozialer Differenzierung |
---|---|
Parallel title | School space in the field of inclusion and exclusion. Forming order through differentiation |
Author | Hummrich, Merle |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 22-33 |
Document | full text (241 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Raum; Inklusion; Exklusion; Soziale Differenzierung; Theorie; Sozialraum; Raumbegriff; Partizipation |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser Beitrag fokussiert zwei raumtheoretische Perspektiven: erstens die Betrachtung von Schule als Sozialraum innerhalb des umgebenden Sozialraums; zweitens die institutionelle und individuell-biografische Positionierung in Möglichkeitsräumen. Dabei kommen über die räumlichen Prozessdimensionen Inklusion und Exklusion Prozesse sozialer Differenzierung in den Blick. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper focuses on two perspectives of spatial theory: first, the view of school as a social space within the environmental social space; second, the institutional and individual-biographical positioning in spaces of possibility. In doing so, an understanding of inclusion and exclusion as process dimensions of social differentiation will be developed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.03.2022 |
Citation | Hummrich, Merle: Schule und Raum. Inklusion und Exklusion als Prozessdimensionen sozialer Differenzierung - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 22-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243200 - DOI: 10.25656/01:24320; 10.31244/dds.2022.01.03 |