search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Die Verbindung der Vergleichenden Erziehungswissenschaft mit internationaler Kindheitsforschung. Reflexion über ein integriertes Forschungsprogramm
Author GND-ID ORCID
SourceTertium comparationis 22 (2016) 2, S. 120-149 ZDB
Document  (456 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsgeschichte; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Soziologie; Sozialisation; Sozialforschung; Sozialisationsforschung; Sozialisationsbedingung; Kindheit; Kindheitsforschung; Entwicklung; Entwicklungstheorie; Anthropologie; Forschung; Empirische Forschung; Qualitative Forschung; Forschungsbereich; Forschungsprogramm; Forschungsdaten; Konzeption; Theoriebildung; Methodologie; Interdisziplinarität; Internationalität; Interkultureller Vergleich; Synthese; Synergie; Mehrebenenanalyse; Studie; Empirische Untersuchung; Beispiel
sub-disciplineIntercultural and International Comparative Educational Research
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autorin kommt in diesem Beitrag zu dem Schluss, dass sich sowohl die Vergleichende Erziehungswissenschaft als auch die international ausgerichtete Kindheitsforschung durch eine synergetische Verbindung der Forschungsdisziplinen wechselseitig erweitern könnten. Die Autorin begründet dies mit einer eigenen Untersuchung, die einen kinderrechtsbasierten Forschungsansatz verfolgt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Childhood studies form an internationally respected sub-discipline predominantly carried out in social science, but gradually interdisciplinarily taking ground in educational sciences. The following article suggests that Comparative Education can benefit in manifold ways from internationally oriented childhood studies as well as vice versa. It discusses the programmatic combination of both disciplines and illustrates with the example of a research undertaken by the author, how international childhood studies and Comparative Education can be combined and which insights can be gained through this. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalTertium comparationis Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.06.2022
CitationGankam Tambo, Ina: Die Verbindung der Vergleichenden Erziehungswissenschaft mit internationaler Kindheitsforschung. Reflexion über ein integriertes Forschungsprogramm - In: Tertium comparationis 22 (2016) 2, S. 120-149 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246544 - DOI: 10.25656/01:24654
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)