search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Sekundäranalysen zum Schulerfolg von Geflüchteten. Potenziale von Daten der amtlichen Schulstatistik am Beispiel von NRW
Parallel titleSecondary analysis of the school success of refugees. Analytical potentials of official school statistics exemplary for the federal state NRW
Authors
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 225-240 ZDB
has version:Sekundäranalysen zum Schulerfolg von Geflüchteten. Potenziale von Daten der amtlichen Schulstatistik am Beispiel von NRW
Document  (227 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zum Schulerfolg von Geflüchteten liegen bisher kaum quantitative Ergebnisse vor. Vorgestellt wird ein sekundäranalytischer Ansatz, den Schulerfolg von Geflüchteten basierend auf Daten des Ausländerzentralregisters und der Schulstatistik näherungsweise zu untersuchen. Eine exemplarische Analyse für das Bundesland Nordrhein-Westfalen (NRW) zeigt auf, dass Geflüchtete im Vergleich zu Nichtgeflüchteten einen erheblich geringeren Schulerfolg aufweisen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article describes a secondary analytical approach to approximately examine the school success of refugees based on data from the German central register of foreigners and official school statistics. An exemplary analysis of the federal state of North Rhine-Westphalia (NRW) demonstrates that, in comparison with non-refugees, refugees are significantly less likely to succeed at school. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.07.2022
CitationKemper, Thomas; Reinhardt, Anna C.: Sekundäranalysen zum Schulerfolg von Geflüchteten. Potenziale von Daten der amtlichen Schulstatistik am Beispiel von NRW - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 225-240 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247831 - DOI: 10.25656/01:24783; 10.31244/dds.2022.02.09
export files

share content at social platforms