details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507
DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507
DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02
| Title |
Kompetenz global oder globale Kompetenz |
|---|---|
| Authors |
Datta, Asit |
| Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 1, S. 4-10 |
| Document | full text (307 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Globales Lernen; Globalisierung; Kompetenz; Kompetenzmessung; Messbarkeit; Verfahren; Begriff; Definition; Expertenbefragung; Diskurs |
| sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1434-4688; 14344688 |
| Language | German |
| Year of creation | 2022 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Allgemeine Überlegungen zu immer globaleren Verständnissen von Kompetenz werden auf Herausforderungen der Messbarkeit bezogen und mit Fragen globaler Kompetenz in Beziehung gesetzt. Dabei werden Antworten einer qualitativen E-Mail-Abfrage (Ende 2021) im Umfeld bildungswissenschaftlicher Expertise berücksichtigt. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | General reflections on increasingly global understandings of competence are related to challenges of measurability and set in relation to questions of global Competence. Answers to a qualitative e-mail survey (end of 2021) in the field of educational science expertise are taken into account. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2022 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.08.2022 |
| Citation | Datta, Asit; Lang-Wojtasik, Gregor: Kompetenz global oder globale Kompetenz - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 1, S. 4-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507 - DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02 |