details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507
DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507
DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02
Title |
Kompetenz global oder globale Kompetenz |
---|---|
Authors |
Datta, Asit ![]() ![]() |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 1, S. 4-10 ![]() |
Document | full text (281 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Globales Lernen; Globalisierung; Kompetenz; Kompetenzmessung; Messbarkeit; Verfahren; Begriff; Definition; Expertenbefragung; Diskurs |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1434-4688; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Allgemeine Überlegungen zu immer globaleren Verständnissen von Kompetenz werden auf Herausforderungen der Messbarkeit bezogen und mit Fragen globaler Kompetenz in Beziehung gesetzt. Dabei werden Antworten einer qualitativen E-Mail-Abfrage (Ende 2021) im Umfeld bildungswissenschaftlicher Expertise berücksichtigt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | General reflections on increasingly global understandings of competence are related to challenges of measurability and set in relation to questions of global Competence. Answers to a qualitative e-mail survey (end of 2021) in the field of educational science expertise are taken into account. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.08.2022 |
Citation | Datta, Asit; Lang-Wojtasik, Gregor: Kompetenz global oder globale Kompetenz - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 1, S. 4-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252507 - DOI: 10.25656/01:25250; 10.31244/zep.2022.01.02 |