details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254934
DOI: 10.25656/01:25493; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.897
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254934
DOI: 10.25656/01:25493; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.897
Original Title |
Verzahnung von hochschulischer Bildungsforschung und -praxis. Transfer am Beispiel von Studienausstiegen mittels Beratung |
---|---|
Parallel title | Interlinking of higher education research and practice. Transfer using the example of dropping out of studies by means of advice |
Authors |
Bergmann, Dana ![]() ![]() |
Source | Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-13 ![]() |
Document | full text (531 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Hochschulforschung; Praxis; Wissenschaftstransfer; Studium; Abbruch; Transfer; Modell; Bildungstheorie; Bildungsbiografie; Subjekt <Phil>; Bildungsprozess; Identitätsentwicklung; Beratung; Berater; Professionalisierung; Interview; Grounded Theory; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Transfer von hochschulischer Bildungsforschung in Bildungspraxis ist durch interaktionale Operationen wie Begegnung, Dialog und Relationierung bestimmt. Am Beispiel der Erkenntnisse zur bildungstheoretischen Perspektive auf Studienausstiege greift der Beitrag die Frage auf, wie diese in die Praxis überführt und übersetzt werden können und welche Rolle das methodische Format der Beratung in diesem Kontext einnehmen kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Transfer of higher education research into practical education is defined by interactional operations such as encounter, dialogue and relation. On the example of findings on the education-theoretical perspective on higher education drop-out rates, the article considers how those can be transferred to praxis and translated and which role the methodical format of consultancy my take in this context. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.12.2022 |
Citation | Bergmann, Dana; Kondratjuk, Maria: Verzahnung von hochschulischer Bildungsforschung und -praxis. Transfer am Beispiel von Studienausstiegen mittels Beratung - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254934 - DOI: 10.25656/01:25493; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.897 |