search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Verzahnung von hochschulischer Bildungsforschung und -praxis. Transfer am Beispiel von Studienausstiegen mittels Beratung
Parallel titleInterlinking of higher education research and practice. Transfer using the example of dropping out of studies by means of advice
Authors
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-13 ZDB
Document  (531 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Transfer von hochschulischer Bildungsforschung in Bildungspraxis ist durch interaktionale Operationen wie Begegnung, Dialog und Relationierung bestimmt. Am Beispiel der Erkenntnisse zur bildungstheoretischen Perspektive auf Studienausstiege greift der Beitrag die Frage auf, wie diese in die Praxis überführt und übersetzt werden können und welche Rolle das methodische Format der Beratung in diesem Kontext einnehmen kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Transfer of higher education research into practical education is defined by interactional operations such as encounter, dialogue and relation. On the example of findings on the education-theoretical perspective on higher education drop-out rates, the article considers how those can be transferred to praxis and translated and which role the methodical format of consultancy my take in this context. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationBergmann, Dana; Kondratjuk, Maria: Verzahnung von hochschulischer Bildungsforschung und -praxis. Transfer am Beispiel von Studienausstiegen mittels Beratung - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254934 - DOI: 10.25656/01:25493; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.897
export files

share content at social platforms