search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kooperation in Steuergruppen - Wanderungen auf schmalem Grad. Zwei Fallstudien über Chancen und Grenzen der Lehrerkooperation
Parallel titleCooperation in governance teams - walking the thin line. Two case studies about the chances and limitations of teacher cooperation
Authors
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 139-150 ZDB
Document  (193 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN 0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Kooperation zwischen Lehrpersonen ist im Schulalltag eher schwach ausgeprägt. Schulentwicklung und die hierfür eingesetzten Steuergruppen machen indes kollegiale Zusammenarbeit erforderlich. Der Beitrag gibt keine normativen Richtlinien für deren Gestaltung, sondern befasst sich empirisch mit den Kooperationsprozessen in zwei unterschiedlichen Steuergruppen. Die vergleichende qualitative Analyse öffnet den Blick für Qualitätsfragen und strukturelle Probleme der Kooperation von Lehrkräften auf diesem Feld. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The day-to-day cooperation between teachers is not very pronounced. However, within school development processes and steering committees, teachers need to collaborate. This essay does not intend to make normative suggestions for the design of teacher collaborations, but describes cooperative processes within two different steering committees. The following comparative qualitative analysis presents quality issues and structural problems that occur during cooperation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2022
CitationBaum, Elisabeth; Bondorf, Nadine; Heiner, Ullrich: Kooperation in Steuergruppen - Wanderungen auf schmalem Grad. Zwei Fallstudien über Chancen und Grenzen der Lehrerkooperation - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 139-150 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256245 - DOI: 10.25656/01:25624
export files

share content at social platforms