search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Fächervernetzende Lernaufgaben: Theorie, Umsetzung und Wahrnehmung durch Lernende. Resultate aus dem Projekt LEENA: Lernen in Ernährungsbildung und Englisch durch neue Aufgabenkultur
Parallel titleInterdisciplinary learning assignments: theory, practice, and assessment by students. Results from the Project LEENA: combining nutritional science and English through a new task culture
Authors
SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 67-79 ZDB
Document  (223 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Projekt LEENA arbeiten die Partnerfächer Ernährungsbildung und Englisch in einer Interventionsstudie zusammen, um sowohl die Gesundheitskompetenz von Jugendlichen als auch ihre kommunikative Handlungskompetenz in Englisch zu fördern. Im Anschluss an die Intervention wurden die Lernenden nach ihren Einschätzungen befragt. Der vorliegende Beitrag analysiert und interpretiert die Antworten und zeigt auf, welche Folgerungen sich daraus für ein fächervernetzendes Arbeiten ergeben können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the project LEENA, the two partner subjects Nutritional Science and English work together in an intervention study in order to foster both the health competency of adolescents and their communicative action competency in English. Following the intervention, the students were asked to assess the project. The current contribution analyses and interprets their answers and points out implications for interdisciplinary learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.01.2023
CitationBender, Ute; Keller, Stefan; Zeltner, Cinzia: Fächervernetzende Lernaufgaben: Theorie, Umsetzung und Wahrnehmung durch Lernende. Resultate aus dem Projekt LEENA: Lernen in Ernährungsbildung und Englisch durch neue Aufgabenkultur - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 67-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259469 - DOI: 10.25656/01:25946
export files

share content at social platforms