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Original Title
Mentoring im Berufseinstieg von Lehrpersonen. Ein bilateraler Vergleich zwischen Deutschland und Finnland
Parallel titleMentoring of newly qualified teachers. A bilateral comparison between Germany and Finland
Authors
SourceDie Deutsche Schule 109 (2017) 1, S. 43-57 ZDB
Document  (676 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mentoring stellt in der Begleitung von in den Beruf einsteigenden Lehrpersonen eine international gängige Praxis dar. Ausgehend von theoretischen und empirisch fundierten Annahmen wird in diesem Beitrag der Ansatz der practice architectures genutzt, um Formen des Mentorings in Deutschland und Finnland im Hinblick auf länderspezifische Verständnisse vom Berufseinstieg von Lehrpersonen und deren Professionalisierung zu untersuchen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Internationally, mentoring is a well-recognized practice in supporting newly qualified teachers. Based on theoretical and empirical understanding, this paper compares mentoring practices in two countries: Germany and Finland. The theoretical framework of practice architectures is used to explore mentoring as an expression of a particular view on teacher induction and professionalization of teachers. (DIPF/Orig.)
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Date of publication11.01.2023
CitationWittek, Doris; Ruohotie-Lyhty, Maria; Heikkinen, Hannu L. T.: Mentoring im Berufseinstieg von Lehrpersonen. Ein bilateraler Vergleich zwischen Deutschland und Finnland - In: Die Deutsche Schule 109 (2017) 1, S. 43-57 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259756 - DOI: 10.25656/01:25975
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