search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernen mit Medien - Lernen über Medien? Eine Bestandsaufnahme zu aktuellen Schwerpunktsetzungen
Parallel titleLearning with digital media - learning about digital media? An inventory of recent emphases in Germany
Author
SourceDie Deutsche Schule 109 (2017) 2, S. 146-162 ZDB
Document  (262 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Derzeit überwiegt im bildungspolitischen Diskurs eine funktionale Sicht auf Medien, und das Lehren und Lernen mit Medien wird betont. Chancen einer Medienbildung sollten dabei nicht aus dem Blick geraten. Im Beitrag werden Möglichkeiten der Verankerung von Medienbildung in der Schule dargestellt. Ebenso wird die aktuelle Strategie der Kultusministerkonferenz diesbezüglich betrachtet. Abschließend wird ein Überblick über Forschung zum Lernen mit digitalen Medien an Schulen sowie über Forschungsdesiderate gegeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At present, educational policy often emphasizes teaching and learning with digital media. However, opportunities of a comprehensive media education should not be ignored. This paper presents how media education could be integrated in schools. The current strategy paper of the Standing Conference of Ministers of Education and Cultural Affairs [Kultusministerkonferenz] is also looked at with regard to the anchoring of media education. Finally, an overview of current research on learning with digital media as well as desiderata is given. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.01.2023
CitationBastian, Jasmin: Lernen mit Medien - Lernen über Medien? Eine Bestandsaufnahme zu aktuellen Schwerpunktsetzungen - In: Die Deutsche Schule 109 (2017) 2, S. 146-162 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259792 - DOI: 10.25656/01:25979
export files

share content at social platforms