search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Transformationale Führung und Daten in Schulen in sozial deprivierter Lage
Parallel titleTransformational leadership and data in schools serving disadvantaged communities
Author
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 1, S. 27-46 ZDB
Document  (294 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulen in sozial deprivierter Lage (SsdL) sind häufig im Vergleich mit anderen Schulen durch eine geringere Innovationsbereitschaft und Externalisierungsstrategien gekennzeichnet. Der Beitrag fragt, inwiefern eine transformationale Führung mit Daten helfen kann, diese Routinen aufzubrechen. Befunde aus zwei Fallstudien zur Führungspraxis erfolgreicher Schulleiter in SsdL zeigen auf, dass Führung dazu beitragen kann, den Lehrkräften neue Perspektiven auf ihre Schülerinnen und Schüler zu eröffnen und so die Nutzung der Daten zu erhöhen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Schools serving disadvantaged communities are often characterized by a lack of innovation and externalization strategies. The paper asks whether a transformational leadership with data can help change these routines. Findings from two case studies on the leadership practice of successful principals show that leadership can help provide teachers with new perspectives on their students and increase the use of data. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2023
CitationKlein, Esther Dominique: Transformationale Führung und Daten in Schulen in sozial deprivierter Lage - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 1, S. 27-46 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260001 - DOI: 10.25656/01:26000
export files

share content at social platforms