search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). Zentrale Befunde
Parallel titleBielefeld longitudinal study on learning in inclusive and exclusive forms of special needs education (BiLieF). Key findings
Authors
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 109-123 ZDB
Document  (621 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) wurden die psychosoziale und die Leistungsentwicklung bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf im Förderschwerpunkt "Lernen" von der 3. bis zur 5. Klasse in unterschiedlichen Fördersettings untersucht. Die Ergebnisse quantitativer und qualitativer Zugänge zeigen, dass vor allem proximale Faktoren auf der Ebene der Einzelschule - weniger die Form der Beschulung - für die Entwicklung der Kinder relevant sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The Bielefeld Longitudinal Study on Learning in Inclusive and Exclusive Forms of Special Needs Education (BiLieF) compared the psychosocial development and the performance growth of children with special educational needs in the field of learning, starting in third grade through fifth grade. Results from quantitative and qualitative methods showed that proximal factors affect children's development, whereas educational setting is less influential. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2023
CitationLütje-Klose, Birgit; Neumann, Phillip; Gorges, Julia; Wild, Elke: Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). Zentrale Befunde - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 109-123 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260057 - DOI: 10.25656/01:26005
export files

share content at social platforms