search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Inklusive Unterrichts- und Schulentwicklung auf dem Prüfstand. Ein Kommentar zu vier abgeschlossenen Projekten
Parallel titleInclusive instruction and school development on trial. A comment on four completed studies
Author
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 180-188 ZDB
Document  (170 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ergebnisse der vier im Themenschwerpunkt des Heftes dargestellten wissenschaftlichen Begleitstudien zu inklusivem (und separatem) Unterricht und inklusiver Schulentwicklung werden in den Kontext früherer Begleituntersuchungen gestellt und diskutiert. Einige aktuelle Herausforderungen der inklusiven Bildung verlangen eine weitere wissenschaftliche Klärung. Dafür werden Vorschläge gemacht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The findings of four scientific studies about inclusive (and separate) school education have been related to former monitoring studies and have been discussed. Actual challenges of present inclusive education needs a further scientific monitoring. Some advices are presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2023
CitationPreuss-Lausitz, Ulf: Inklusive Unterrichts- und Schulentwicklung auf dem Prüfstand. Ein Kommentar zu vier abgeschlossenen Projekten - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 180-188 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260107 - DOI: 10.25656/01:26010
export files

share content at social platforms