details
Original Title |
Inklusive Unterrichts- und Schulentwicklung auf dem Prüfstand. Ein Kommentar zu vier abgeschlossenen Projekten |
---|---|
Parallel title | Inclusive instruction and school development on trial. A comment on four completed studies |
Author |
Preuss-Lausitz, Ulf ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 180-188 ![]() |
Document | full text (170 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Begleituntersuchung; Evaluation; Schulentwicklung; Grundschule; Unterrichtsentwicklung; Inklusion; Projekt; Sonderpädagogische Förderung; Brandenburg; Deutschland; Hamburg; Niedersachsen; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Ergebnisse der vier im Themenschwerpunkt des Heftes dargestellten wissenschaftlichen Begleitstudien zu inklusivem (und separatem) Unterricht und inklusiver Schulentwicklung werden in den Kontext früherer Begleituntersuchungen gestellt und diskutiert. Einige aktuelle Herausforderungen der inklusiven Bildung verlangen eine weitere wissenschaftliche Klärung. Dafür werden Vorschläge gemacht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The findings of four scientific studies about inclusive (and separate) school education have been related to former monitoring studies and have been discussed. Actual challenges of present inclusive education needs a further scientific monitoring. Some advices are presented. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2018 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2023 |
Citation | Preuss-Lausitz, Ulf: Inklusive Unterrichts- und Schulentwicklung auf dem Prüfstand. Ein Kommentar zu vier abgeschlossenen Projekten - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 2, S. 180-188 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260107 - DOI: 10.25656/01:26010 |