search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Forschung & Entwicklung: Alte Herausforderungen, neue Entwicklungen?
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 3, S. 407-424 ZDB
Document  (2.089 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag thematisiert aktuelle Herausforderungen zu Forschung & Entwicklung in der deutschschweizerischen Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Im Fokus stehen drei strategische Stossrichtungen, welche die Kammer Pädagogische Hochschulen von swissuniversities in ihrer Strategie 2021-2024 benannt hat: die weitere Entwicklung des Leistungsauftrags «Forschung & Entwicklung», die Verbindung von Forschung und Lehre sowie die Evidenzbasierung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Als Beitrag zu einer Jubiläumsnummer zeichnet dieser Artikel nach, wie diese Themen in den letzten vier Jahrzehnten in den «Beiträgen zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung» diskutiert wurden, und stellt Überlegungen für künftige Entwicklungen zur Diskussion. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article discusses the current challenges of research & development in teacher education in the German-speaking part of Switzerland. The focus is on three strategic goals that the Chamber of Universities of Teacher Education of swissuniversities named in its strategy 2021–2024: the further development of the R&D activities, the connection of research and teaching, and evidence-based teacher education. As a contribution to a jubilee number, the article documents how these topics have been discussed in the journal «Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung» over the past four decades and presents considerations regarding future developments.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.01.2023
CitationLeutwyler, Bruno; Brovelli, Dorothee; Brühwiler, Christian: Forschung & Entwicklung: Alte Herausforderungen, neue Entwicklungen? - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 3, S. 407-424 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260240 - DOI: 10.25656/01:26024
export files

share content at social platforms