details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261384
DOI: 10.25656/01:26138; 10.3224/hibifo.v11i4.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261384
DOI: 10.25656/01:26138; 10.3224/hibifo.v11i4.04
Original Title |
Klimafreundliche Ernährungsbildung. Kompetenzorientierte Ansätze, Methoden und Herausforderungen im Kontext lebenslangen Lernens |
---|---|
Parallel title | Climate-friendly nutrition education. Competence-oriented approaches, methods and challenges in the context of lifelong learning |
Authors | Lüder, Vanessa; Lütjen, Katrin; Johannsen, Ulrike |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 40-56 |
Document | full text (266 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Ernährungserziehung; Umweltfreundlichkeit; Lebenslanges Lernen; Lebenswelt; Projekt; Klima; Vulnerabilität; Alltagsorientierung; Handlungsorientierung |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag nimmt Bezug auf eine inklusive Ernährungsbildung. Es werden konkrete Ansätze für eine Verbesserung der gesellschaftlichen Teilhabe durch differenzierte kompetenz- und subjektorientierte Lernarrangements anhand von zwei lebensweltorientierten Praxisbeispielen aufgezeigt: die Mitmach-Küche für die Tafel-Kundschaft sowie Lecker Deutsch als Konzept für Menschen mit Migrationshintergrund und gering Literalisierte. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article refers to inclusive nutrition education. Concrete approaches for improvement of social participation through differentiated competence- and subject-oriented learning arrangements are shown based on two lifeworld-oriented practical examples: the Mitmach-Küche (Participatory Kitchen) for food bank customers and Lecker Deutsch (Yummy German) as a concept for people with a migration background and low literacy levels. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.02.2023 |
Citation | Lüder, Vanessa; Lütjen, Katrin; Johannsen, Ulrike: Klimafreundliche Ernährungsbildung. Kompetenzorientierte Ansätze, Methoden und Herausforderungen im Kontext lebenslangen Lernens - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 40-56 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261384 - DOI: 10.25656/01:26138; 10.3224/hibifo.v11i4.04 |