details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261965
DOI: 10.25656/01:26196; 10.31244/dds.2023.01.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261965
DOI: 10.25656/01:26196; 10.31244/dds.2023.01.05
Original Title |
"Aber nur weil einer sagt, wir machen das so: Nein. Also so schon gar nicht!". Erste empirische Erkenntnisse zum Phänomen Widerstand aus einem Schulentwicklungsprojekt zur Stärkung Individueller Förderung am Gymnasium |
---|---|
Parallel title | "But just because someone says, we do it this way: no. Certainly not". First empirical findings on the resistance phenomenon from a school development project for individual support at the Gymnasium |
Author |
Bebbon, Michelle ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 48-52 ![]() |
Document | full text (188 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schulentwicklung; Widerstand <Pol>; Gymnasium; Individuelle Förderung; Netzwerk; Lernbegleitung; Projekt; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Während Widerstand im Kontext der Schulentwicklung immer wieder als relevant herausgestellt wird, ist das Phänomen bisher noch nicht explizit empirisch untersucht worden. Im Kontext eines netzwerkbasierten Schulentwicklungsprojektes zur Individuellen Förderung an Gymnasien ergab sich die Möglichkeit, Widerstände verschiedener Akteur* innengruppen empirisch zu betrachten. Erste Befunde werden in diesem Bericht vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | While resistance is repeatedly highlighted as relevant in the context of school development, the phenomenon has not yet been investigated empirically. The context of a network-based school development project for individual support at Gymnasiums (grammar schools) provided the opportunity to explore instances of resistance from various stakeholder groups of the project. First findings are presented in this report. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.02.2023 |
Citation | Bebbon, Michelle: "Aber nur weil einer sagt, wir machen das so: Nein. Also so schon gar nicht!". Erste empirische Erkenntnisse zum Phänomen Widerstand aus einem Schulentwicklungsprojekt zur Stärkung Individueller Förderung am Gymnasium - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 48-52 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261965 - DOI: 10.25656/01:26196; 10.31244/dds.2023.01.05 |