search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Aber nur weil einer sagt, wir machen das so: Nein. Also so schon gar nicht!". Erste empirische Erkenntnisse zum Phänomen Widerstand aus einem Schulentwicklungsprojekt zur Stärkung Individueller Förderung am Gymnasium
Parallel title"But just because someone says, we do it this way: no. Certainly not". First empirical findings on the resistance phenomenon from a school development project for individual support at the Gymnasium
Author
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 48-52 ZDB
Document  (188 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Während Widerstand im Kontext der Schulentwicklung immer wieder als relevant herausgestellt wird, ist das Phänomen bisher noch nicht explizit empirisch untersucht worden. Im Kontext eines netzwerkbasierten Schulentwicklungsprojektes zur Individuellen Förderung an Gymnasien ergab sich die Möglichkeit, Widerstände verschiedener Akteur* innengruppen empirisch zu betrachten. Erste Befunde werden in diesem Bericht vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):While resistance is repeatedly highlighted as relevant in the context of school development, the phenomenon has not yet been investigated empirically. The context of a network-based school development project for individual support at Gymnasiums (grammar schools) provided the opportunity to explore instances of resistance from various stakeholder groups of the project. First findings are presented in this report. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationBebbon, Michelle: "Aber nur weil einer sagt, wir machen das so: Nein. Also so schon gar nicht!". Erste empirische Erkenntnisse zum Phänomen Widerstand aus einem Schulentwicklungsprojekt zur Stärkung Individueller Förderung am Gymnasium - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 48-52 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261965 - DOI: 10.25656/01:26196; 10.31244/dds.2023.01.05
export files

share content at social platforms