search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Wie geht Frieden/-spädagogik? Überlegungen im Horizont der Nachhaltigkeitsagenda
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 46 (2023) 1, S. 4-9 ZDB
Document  (1.024 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Frieden, Gewaltfreiheit und Friedenspädagogik hängen eng zusammen, wenn es um pädagogisch-didaktische Optionen zukunftsfähiger Nachhaltigkeit geht. Einfach klingende Fragen nach Verständnissen und Optionen des Friedens, der Gewaltfreiheit und Friedenspädagogik, werden im Kontext der aktuellen europäischen Kriegssituation und Debatten um die Sustainable Development Goals als Friedensagenda sowie Anschlussmöglichkeiten an Global Citizenship Education diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Peace, non-violence and peace education are closely related when it comes to pedagogical-didactic options for sustainable development. Simple-sounding questions about understandings and options of peace, non-violence and peace education are discussed in the context of the current European war situation and debates about Sustainable Development Goals as a peace agenda, as well as possible connections to Global Citizenship Education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.06.2023
CitationLang-Wojtasik, Gregor: Wie geht Frieden/-spädagogik? Überlegungen im Horizont der Nachhaltigkeitsagenda - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 46 (2023) 1, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265363 - DOI: 10.25656/01:26536; 10.31244/zep.2023.01.02
export files

share content at social platforms