details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874
DOI: 10.25656/01:26587
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874
DOI: 10.25656/01:26587
| Title |
Erziehungs- und Bildungspartnerschaften als Teil der Disziplinargesellschaft? Eine Analyse anhand Foucaults "Überwachen und Strafen" |
|---|---|
| Author | Wagner, Luzi |
| Source | Mainz : Johannes Gutenberg-Universität, Institut für Erziehungswissenschaft 2022, 25 S. - (Kindheitsforschung - Working Paper; 4) |
| Document | full text (814 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Diskursanalyse; Erziehung; Bildung; Partnerschaft; Gesellschaft; Analyse; Disziplin <Ordnung>; Lehrer-Eltern-Kooperation; Gesellschaftstheorie; Kooperation; Foucault, Michel |
| sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
| ISSN | 2702-7783; 27027783 |
| Language | German |
| Year of creation | 2022 |
| review status | Review Status Unknown |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 31.05.2023 |
| Citation | Wagner, Luzi: Erziehungs- und Bildungspartnerschaften als Teil der Disziplinargesellschaft? Eine Analyse anhand Foucaults "Überwachen und Strafen". Mainz : Johannes Gutenberg-Universität, Institut für Erziehungswissenschaft 2022, 25 S. - (Kindheitsforschung - Working Paper; 4) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874 - DOI: 10.25656/01:26587 |