details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874
DOI: 10.25656/01:26587
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874
DOI: 10.25656/01:26587
Title |
Erziehungs- und Bildungspartnerschaften als Teil der Disziplinargesellschaft? Eine Analyse anhand Foucaults "Überwachen und Strafen" |
---|---|
Author | Wagner, Luzi |
Source | Mainz : Johannes Gutenberg-Universität, Institut für Erziehungswissenschaft 2022, 25 S. - (Kindheitsforschung - Working Paper; 4) |
Document | full text (814 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Diskursanalyse; Erziehung; Bildung; Partnerschaft; Gesellschaft; Analyse; Disziplin <Ordnung>; Lehrer-Eltern-Kooperation; Gesellschaftstheorie; Kooperation; Foucault, Michel |
sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISSN | 2702-7783; 27027783 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Review Status Unknown |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.05.2023 |
Citation | Wagner, Luzi: Erziehungs- und Bildungspartnerschaften als Teil der Disziplinargesellschaft? Eine Analyse anhand Foucaults "Überwachen und Strafen". Mainz : Johannes Gutenberg-Universität, Institut für Erziehungswissenschaft 2022, 25 S. - (Kindheitsforschung - Working Paper; 4) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-265874 - DOI: 10.25656/01:26587 |