search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung zwischen Programmatik und Praxis
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 46 (2023) 2, S. 4-9 ZDB
Document  (183 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Konzept Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) wird in der Politik als Antwort auf den krisenhaften Zustand der Welt betrachtet. Die damit verbundene Transformationshoffnung wird jedoch nicht eingelöst, auch, da eine notwendige Diskrepanz zwischen ihrer Programmatik und ihrer Praxis besteht. Schule als Bildungsinstitution ist im besonderen Maße aufgefordert, BNE zu vermitteln und umzusetzen. Der Beitrag liefert Betrachtungen, inwiefern dies (un)möglich ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The concept of Education for Sustainable Development (ESD) is seen in politics as an answer to the state of crisis in the world. However, the transformational hope associated with the concept is not being realised, also because there is a necessary discrepancy between its programmatic and its practical aspects. Schools as educational institutions are particularly called upon to teach and to implement ESD. The article provides reflections on the extent to which this is (im)possible. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.08.2023
CitationBudde, Jürgen; Blasse, Nina: Bildung für nachhaltige Entwicklung zwischen Programmatik und Praxis - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 46 (2023) 2, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-270803 - DOI: 10.25656/01:27080; 10.31244/zep.2023.02.02
export files

share content at social platforms