details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-271725
DOI: 10.25656/01:27172; 10.35468/6022-17
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-271725
DOI: 10.25656/01:27172; 10.35468/6022-17
Original Title |
Schwerpunkte, Leerstellen und Desiderate einer Dokumentarischen Schulforschung. (Zwischen-)Fazit und Perspektivangebote zur Weiterentwicklung der Forschungsrichtung |
---|---|
Parallel title | Foci, gaps, and desiderata of documentary research on and in schools. (Intermediate) conclusion and perspectives for further development of the research field |
Authors |
Matthes, Dominique ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Hinzke, Jan-Hendrik [Hrsg.]; Bauer, Tobias [Hrsg.]; Damm, Alexandra [Hrsg.]; Kowalski, Marlene [Hrsg.]; Matthes, Dominique [Hrsg.]: Dokumentarische Schulforschung. Schwerpunkte: Schulentwicklung – Schulkultur – Schule als Organisation. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 333-358. - (Dokumentarische Schulforschung) |
Document | full text (199 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schulforschung; Dokumentarische Methode; Qualitative Forschung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6022-2; 978-3-7815-2580-1; 9783781560222; 9783781525801 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser den Band abschließende Beitrag setzt sich zum Ziel, über Selbstbeobachtungen sowie Fremdbeobachtungen des Forschungsdiskurses in der Würdigung der Potenziale vorliegender Studien einige identifizierte Leerstellen und Desiderate sichtbar zu machen. Dies mündet in zehn Thesen, die in ihrer Relation von gegenstandsbezogenen und methodisch-methodologischen Aspekten Perspektivangebote zur Weiterentwicklung einer Dokumentarischen Schulforschung bieten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This concluding contribution of the book aims to make visible some identified gaps and desired outcomes through self-observations and observations of the research discourse in assessing the potential of existing studies. This results in ten theses, which offer perspectives for the further development of documentary school research in their relation to subject-related and methodological-methodical aspects. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Dokumentarische Schulforschung. Schwerpunkte: Schulentwicklung – Schulkultur – Schule als Organisation |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 17.08.2023 |
Citation | Matthes, Dominique; Bauer, Tobias; Damm, Alexandra; Hinzke, Jan-Hendrik; Kowalski, Marlene: Schwerpunkte, Leerstellen und Desiderate einer Dokumentarischen Schulforschung. (Zwischen-)Fazit und Perspektivangebote zur Weiterentwicklung der Forschungsrichtung - In: Hinzke, Jan-Hendrik [Hrsg.]; Bauer, Tobias [Hrsg.]; Damm, Alexandra [Hrsg.]; Kowalski, Marlene [Hrsg.]; Matthes, Dominique [Hrsg.]: Dokumentarische Schulforschung. Schwerpunkte: Schulentwicklung – Schulkultur – Schule als Organisation. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 333-358. - (Dokumentarische Schulforschung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-271725 - DOI: 10.25656/01:27172; 10.35468/6022-17 |