details
Original Title |
Individuelle Förderung durch Schulformwechsel? |
---|---|
Parallel title | Advancing individual students by changing schools? |
Author |
Liegmann, Anke ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 347-356 ![]() |
Document | full text (5.435 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Interaktion; Förderung; Schulwechsel; Gegliedertes Schulsystem; Durchlässigkeit; Schulform; Schüler; Schülerleistung; Empirische Untersuchung; Interview; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulformwechsel in der Sekundarstufe stellen im dreigliedrigen Schulsystem eine Möglichkeit zur Korrektur der frühzeitigen Bildungsentscheidung nach Klasse 4 der Grundschule dar. Dieser Beitrag stellt die Perspektiven von Schüler/innen, die einen Schulformwechsel vollzogen haben, in den Vordergrund und zeigt, dass die Bewertung eines solchen Ereignisses sehr differenziert ist. Vor diesem Hintergrund wird diskutiert, inwiefern ein Schulformwechsel als Maßnahme individueller Förderung sinnvoll erscheint. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In a three-tiered school system, changing to a different type of school at the secondary level is one method of correcting an earlier education decision after grade four. This article looks at the experience of students who have changed schools and shows that evaluations of such an event can differ greatly. Against this backdrop, it examines whether changing schools makes sense as a way of advancing individual students. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2008 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.09.2023 |
Citation | Liegmann, Anke: Individuelle Förderung durch Schulformwechsel? - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 347-356 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272656 - DOI: 10.25656/01:27265 |