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Original Title
Individuelle Förderung durch Schulformwechsel?
Parallel titleAdvancing individual students by changing schools?
Author
SourceDie Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 347-356 ZDB
Document  (5.435 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulformwechsel in der Sekundarstufe stellen im dreigliedrigen Schulsystem eine Möglichkeit zur Korrektur der frühzeitigen Bildungsentscheidung nach Klasse 4 der Grundschule dar. Dieser Beitrag stellt die Perspektiven von Schüler/innen, die einen Schulformwechsel vollzogen haben, in den Vordergrund und zeigt, dass die Bewertung eines solchen Ereignisses sehr differenziert ist. Vor diesem Hintergrund wird diskutiert, inwiefern ein Schulformwechsel als Maßnahme individueller Förderung sinnvoll erscheint. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In a three-tiered school system, changing to a different type of school at the secondary level is one method of correcting an earlier education decision after grade four. This article looks at the experience of students who have changed schools and shows that evaluations of such an event can differ greatly. Against this backdrop, it examines whether changing schools makes sense as a way of advancing individual students. (DIPF/Orig.)
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Date of publication14.09.2023
CitationLiegmann, Anke: Individuelle Förderung durch Schulformwechsel? - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 347-356 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272656 - DOI: 10.25656/01:27265
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