search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule und Resilienz. Konzepte und Erfahrungen in der Waldorfpädagogik
Parallel titleSchool and resilience. Conceptions and experiences in the whale village educational theory
Author
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 80-91 ZDB
Document  (7.372 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der bildungspolitischen Diskussion steht momentan die Entwicklung von Standards im Vordergrund. Demgegenüber sollte stärker in den Blick kommen, dass Schülerinnen und Schüler ihr Selbstwertgefühl erhalten können und gegen Stress resistent werden sollten. Eine Befragung ehemaliger Waldorfschüler lässt erkennen, dass eine Schule die Persönlichkeitsentwicklung der Schülerinnen und Schüler nachhaltig fördern kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At the moment the development of standards stands in the foreground in the educational discussion. Against this it should be considered more vigorously that and how pupils can maintain their self-esteem and can become resistant against stress. A questioning of former Waldorf School pupils reveals that a school can promote personality development of pupils with enduring effect. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.09.2023
CitationLoebell, Peter: Schule und Resilienz. Konzepte und Erfahrungen in der Waldorfpädagogik - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 80-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272889 - DOI: 10.25656/01:27288
export files

share content at social platforms